Verzending, levering en retour
Verzending
Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb die nog niet ontvangen.
Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op ‘Verzonden’? Neem dan contact op met ons.
De verzending van een pakket kun je vaak zelf volgen. Je vindt dan in de verzendbevestiging een traceercode.
Heb je nog een vraag over de levering van je bestelling?
Neem dan contact op met de verkoper. Log daarvoor in op je Account en zoek je bestelling. Stuur een mailtje naar de ons.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
We houden je op de hoogte via e-mail. Je kunt je bestelling ook volgen via je account. Ga daarvoor naar je account en vervolgens je ‘Bestellingen’, of ga direct naar je bestelstatus. Daarna kun je de details van je bestelling bekijken.
Bestelstatus "Wordt verwerkt": Quipa.nl maakt je bestelling klaar.
Bestelstatus "Verzonden": Je bestelling is op de vermelde datum overgedragen aan de bezorgdienst en is op weg.
Als je bestelling is verstuurd met een traceercode, kun je deze volgen met de link ‘Volg het pakket’.
Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.
In je Bestelstatus zie je wanneer welke artikelen verzonden zijn. Zijn alle artikelen op dezelfde dag verzonden, maar heb je ze niet allemaal ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Welke bezorgopties kun je kiezen?
Je kunt je bestelling thuis, op een ander adres of bij een afhaalpunt laten bezorgen. Tijdens het bestellen bij het controleren van je adresgegevens zie je uit welke opties je kunt kiezen.
€7,50 verzendkosten bij alle bestellingen.
Brievenbuspost: maandag tm zaterdag
Kleine pakketten via pakketdienst: maandag tm zondag
Levering
Bij een bestelling op www.quipa.nl streven wij naar een levering binnen 2 tot 3 werkdagen.
Bezorging
Quipa werkt samen met DHL om de levering van uw pakket optimaal te laten verlopen. DHL biedt de volgende bezorgopties aan:
Bezorgd door DHL - alleen binnen Nederland
Uw bestelling wordt bezorgd door DHL op werkdagen tussen 09.00 en 21.00 uur en op zaterdagen overdag. Als u niet thuis bent bij de eerste bezorging, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de buren aangeboden. Lukt dit niet, dan wordt het pakket direct bij een DHL ServicePoint geleverd. U ontvangt hiervan bericht in uw brievenbus. Het pakket is nog 7 dagen bij de afhaallocatie beschikbaar.
Avondlevering door DHL - alleen binnen Nederland
Uw bestelling wordt bezorgd door DHL op werkdagen tussen 17.30 en 21.30 uur en op zaterdagen tussen 16.00 en 21.30 uur. Als u niet thuis bent bij de eerste bezorging, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de buren aangeboden. Lukt dit niet, dan wordt het pakket direct bij een DHL ServicePoint geleverd. U ontvangt hiervan bericht in uw brievenbus. Het pakket is nog 7 dagen bij de afhaallocatie beschikbaar.
Afhalen bij een DHL ServicePoint - alleen binnen Nederland
U kunt uw bestelling direct laten bezorgen bij een DHL ServicePoint bij u in de buurt. U haalt het pakket dan op waar en wanneer het u uitkomt. Het pakket is 7 dagen bij de afhaallocatie beschikbaar. Klik hier voor het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint bij u in de buurt.
Retouren
We hebben de belangrijkste zaken even op een rijtje gezet voor u:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Ons retouradres:
Quipa , Stalbergweg 55, 5913 BJ Venlo.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Indien u nog vragen heeft, laat het gerust weten via info@Quipa.nl of via 077 3512776.