RMA : retourformulier rookmelders & algemene producten

Garantievoorwaarden rookmelders & algemene producten

Geachte partner/ relatie

Dit document beschrijft de controle en (rand)voowaarden inzake retouren en het vaststellen of producten uit ons assortimenten wel of niet een defect onder garantie betreft. Aan de hand het control proces wordt bepaald of uw retour onder garantievoorwaarden vervangen wordt.

Quipa volgt de garantievoorwaarden in de bijgeleverde handleiding van de fabrikant.
Voor de garantievoorwaarden van FireAngel & Hekatron klik hier : FireAngel Garantievoorwaarden & Hekatron Garantievoorwaarden

Verder bent u beleverd onder de leveringsvoorwaarden van Quipa B.V.
Voor de leveringsvoorwaarde van Quipa klik hier : Quipa Leveringsvoorwaarden

Quipa bepaalt ten allen tijden of een een product wel of niet onder de garantievoorwaarden als defect wordt betiteld. Garantiebepalingen zijn niet van toepassing op de installatie en/of onderhoud van relevante producten.

Wel of geen garantie met betrekking tot alle PRODUCTEN in ons assortiment, met uitzondering van rookmelders:

Als uw product door Quipa is geleverd & binnen het garantietermijn valt én aan alle onderstaande stellingen voldoet dan betreft het een MOGELIJK garantiegeval:

  • Wanneer sprake is van materiaal- en/of constructiefouten, die ter beoordeling zijn voorgelegd en/of door Quipa als zodanig zijn beoordeeld.
  • Wanneer de aankoopnota met vermelding van de aankoopdatum bij de garantieaanvraag wordt overlegd.
  • Elk product is op correcte wijze geïnstalleerd volgens de geldende normen, installatiehandleiding en bekabelingsprocedures.
  • Elk product wordt normaal gebruikt en onderhouden in overeenstemming met de gebruikershandleiding en onderhoudsinstructies.
  • Alle onderdelen van het product moeten worden geplaatst en geïnstalleerd volgens de geldende lokale, regionale of nationale voorschriften. De bouw- en gevelonderdelen waarin of waaraan Quipa-producten worden gebruikt, moeten voldoen aan de relevante normen en richtlijnen.

  • Als het product nieuw uit de verpakking vergeeld, verstoft of beschadigd is.

Als één van onderstaande stelling toepasbaar of uw product, betreft het zeer waarschijnlijk GEEN garantiegeval:

  • Schade en gebreken die, naar oordeel van Quipa, het resultaat zijn van onjuiste behandeling, nalatigheid, onachtzaamheid, of een ongeval;
  • Defecten ontstaan door het gebruik van schurende of agressieve vloeistoffen, reinigingsmiddelen, dampen, gassen, of oplosmiddelen;
  • Defecten als gevolg van verkeerd, ondeskundig, of abnormaal gebruik, behandeling, onregelmatig onderhoud, of het niet opvolgen van de gebruiksaanwijzing;
  • Defecten veroorzaakt door onjuiste montage of aansluiting van de producten, of het niet naleven van de plaatsingsinstructies, verwerkingsvoorschriften, of richtlijnen;
  • Schade veroorzaakt door het doorboren of beschadigen van producten;
  • Verkleuring of schade als gevolg van tijdelijke of permanente milieufactoren of luchtverontreiniging;
  • Defecten of schade door ondeskundige reparatie, behandeling, herstel, of onderhoud door derden of onbevoegden (zonder toestemming van Quipa);
  • Reparaties of onderhoud waarbij geen originele Quipa-onderdelen zijn gebruikt;
  • Defecten veroorzaakt door onregelmatig en/of onvakkundig onderhoud volgens de voorschriften;
  • Defecten door onoordeelkundig gebruik, slordigheid, verkeerd of onregelmatig onderhoud;
  • Defecten door krassen of verf;
  • Defecten veroorzaakt door wind-, water-, of luchtverontreiniging;
  • Defecten door onvakkundig transport en/of opslag op de bouwplaats;
  • Montage met te zwak bevestigingsmateriaal;
  • Verkleuring of beschadiging door blootstelling aan een agressieve industriële of commerciële omgeving;
  • Defecten veroorzaakt door blootstelling aan extreme temperaturen (systeemcomponenten: <0°C of >40°C / ventilatieroosters: -18°C tot +60°C) en/of hoge vochtigheid;
  • Defecten door te hoge en/of verkeerde spanning;
  • Het vervangen van batterijen en zekeringen;
  • Het programmeren van thermostaten en regelingen;
  • Schade aan de behuizing en andere niet-functionele onderdelen als gevolg van transport, installatie, veroudering, of het gebruik van schurende of agressieve reinigingsmiddelen
  • Defecten veroorzaakt door het binnendringen van of schade door bouwvuil.

Wel of geen garantie met betrekking tot ROOKMELDERS:

Als uw product aan op de onderstaande stellingen (1) en (2) VOLDOET en NIET VOLDOET op stelling (3), dan betreft het een mogelijk garantiegeval:

(1) Het product is door Quipa geleverd? (kopie factuur meesturen svp)

(2) Het product valt binnen de garantietermijn

(3) Is het product vergeeld, verstoft of beschadigd?

Als één van onderstaande stelling toepasbaar of uw product, betreft het zeer waarschijnlijk GEEN garantiegeval:

  • Het incorrect configureren of instellen van rookmelders
  • Het incorrect configureren of instellen van rookmelders voor gebruik in een netwerk van twee of meer melders
  • Het beperken of afsluiten van de luchttoevoer naar de rookmelder door vast stoffen, gassen of vloeistoffen
  • Het op enigerlei wijze beschadigen van het waardoor de werking beïnvloed wordt of tot een volledig defect leidt
  • Gebrek aan zorg en onderhoud aan de rookmelder
  • Demontage van de rookmelder
  • Het verven van de rookmelder, hierdoor kunnen openingen verstopt raken en de sensor geen rook detecteren
  • Oneigenlijk gebruik en misbruik van de rookmelder wat leidt tot één of meer defecten

Product Retour

Denkt u dat uw product toch onder de garantie valt? Stuur het dan naar ons op. Quipa voert bij retouren een visuele controle uit op de staat en werking van het product. We letten hierbij op interne beschadigingen, de uiterlijke staat en de werking van alle componenten. Op basis hiervan bepalen we of het product onder de garantie valt. De retourkosten zijn altijd voor de klant.

Kosten

Voor alle geretourneerde producten, waarvoor na controle en analyse geldt dat deze NIET onder de garantievoorwaarden, zijn de volgende kosten van toepassing:

  • Kosten controle, 7,50 euro per gecontroleerd product. (Voor grotere hoeveelheden zal uit coulance een bedrag worden voorgesteld).
  • Kosten voor afvoer, 5 euro per product.
  • Kosten voor retour sturen 4,50 euro per product of afhankelijk van aantal en volume en verhouding defecten of retour zonder defect.

Garantie na controle

Als erbij de controle wordt vastgesteld dat het product niet onder de garantie valt, kan het product worden teruggestuurd nadat het product is schoongemaakt waarbij de kosten voor de klant is. Anders zullen wij het product op een verantwoordelijke manier afvoeren via WeCycle. Uiteraard kan een nieuw product worden aangeschaft voor normaal tarief.

Download PDF versie

Winkelwagen
Bekijk winkelwagen
Kies je land

We geven je graag zo snel mogelijk inzicht in de juiste prijzen en verzendkosten.